خاموش یا خودنما؟ مطب نما: یکی از وظایف مدیر ارشد، تنظیم چگالی مجموعه خود است، خصوصاً در باز نمود آن. وقتی صحبت از چگالی می نماییم ضرورتا به معنای نسبت های مساوی حوزه های زیرمجموعه نیست بلکه برجسته بودن و دیده شدن هر زیر مجموعه در اندازه و زمانیکه باید. منظور از باز نمود هم پروپاگاندا و کمپین رسانه ای نیست. بعنوان مثال، درست است که وزارت فرهنگ در روزهای نمایشگاه کتاب، عموما با این کارْ ویژه شناخته می شود، در دهه فجر عموما با سینما و در ماه مبارک رمضان عموما با نمایشگاه قرآن، اما درک و دریافت مخاطب عمومی و ذینفعان از این وزارتخانه، سهم های مشخصی است از کتاب و رسانه و سینما و تاتر و موسیقی و هنرهای تجسمی و کانون های مساجد و کارهای قرآنی و اوقاف و حج و زیارت و فرهنگ عمومی و آموزش هنری و موسسات فرهنگی و بیمه هنرمندان و... مدیر ارشد برای تنظیم چگالی ضروری است توجهات زیر را داشته باشد: ۱- هُل دادن حوزه هایی که نمود بیرونی ندارند. این بی نمودی یا ناشی از بی عملی است و یا ناشی از نمایش گریزی مدیر ذیربط یا بی تفاوتی او نسبت به روایت و تصویرسازی. ۲- کنترل مدیران و آدم های خودنما و نمایشی و تذکر به آنان با بیش فعالی، تلقی بیرونی از سازمان را تک قطبی نکنند. ۳- نظارت بر روابط عمومی تا مبادا با یک مدیر، بسته باشد و فقط او را روی آنتن ببرد یا مبادا به سبب فراموشی یا رقابت یا کدورت با یک مدیر، کارهای آن حوزه را باز نمود ندهد. ۴- آشنا کردن مدیران با حوزه ارتباطات -که رسانه، جزیی از آن است- تا بدون مشاور و روابط عمومی و کارگزار رسانه ای هم درکی نسبتا دقیق داشته باشند. منبع: مطب نما 1404/07/29 11:04:29 5.0 / 5 4 تگهای خبر: آموزش , بیمه این مطلب مطب نما را می پسندید؟ (1) (0) X تازه ترین مطالب مطب نما گوشزد علی نصیریان به مسؤلان سیگار علت ۸۵ درصد سرطان های ریه طراح گریم با سابقه درگذشت شیوع بالای انگل های دهانی در بیماران دیابتی نظرات بینندگان مطب نما در مورد این مطلب نظر شما در مورد این مطلب نام: ایمیل: نظر: سوال: = ۲ بعلاوه ۳