تلاش دانشگاه علوم پزشکی تهران برای ارتقای جایگاه با استفاده از شاخصهای جدید علم سنجی

تلاش دانشگاه علوم پزشکی تهران برای ارتقای جایگاه با استفاده از شاخصهای جدید علم سنجی به گزارش مطب نما، نشست مشورتی روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی تهران با اعضای پژوهشگاه علوم غدد و متابولیسم بعنوان پایلوت برای یکپارچه سازی وبسایت مراکز و ارتقای جایگاه این دانشگاه با شاخصهای جدید سنجش برگزار گردید.



به گزارش مطب نما به نقل از ایسنا، با هدف اجرای طرح یکپارچه سازی وبسایت پژوهشکده ها و مراکز تحقیقاتی وابسته به دانشگاه علوم پزشکی تهران نشست مشورتی اعضای روابط عمومی دانشگاه با مسؤلان و کارشناسان پژوهشگاه علوم غدد و متابولیسم بعنوان پایلوت این طرح برگزار شد.

در این جلسه دکتر ماشاءالله ترابی؛ مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی تهران، دکتر افشین استوار؛ رئیس پژوهشگاه علوم غدد و متابولیسم، دکتر ایرج بیژنی؛ معاون توسعه، مهندس سارا نعیمی؛ رئیس اداره اطلاع رسانی الکترونیک و تعدادی از کارشناسان واحد فناوری اطلاعات و روابط عمومی دانشگاه و پژوهشگاه و همینطور کارشناس ناظر شرکت طرف قرارداد حضور داشتند.

در ابتدای این جلسه دکتر افشین استوار، رئیس پژوهشگاه علوم غدد و متابولیسم با اشاره به اینکه عزم جدی ما در پژوهشگاه حرکت در جهت سیاست های دانشگاه است، اظهار داشت: ما آمادگی داریم تا در راه برنامه های دانشگاه ازجمله یکپارچه سازی وبسایت های واحدهای تابعه حرکت نماییم و بعنوان مرکز پایلوت در این طرح همکاری نماییم.

وی با بیان اینکه با عنایت به مأموریت های پژوهشگاه که همانا فراهم کردن شواهد در حوزه علوم غدد و متابولیسم برای سیاستگذاری و بهبود وضع سلامت کشور است، خاطرنشان کرد: روابط عمومی پژوهشگاه تابحال همکاریهای خوبی در انعکاس فعالیت ها و یافته های پژوهشی و همینطور مشارکت با وزارت بهداشت در افزایش آگاهی های عمومی از راه برگزاری کمپین های ملی خصوصاً در حوزه تشخیص بموقع دیابت و استئوپروز داشته است و امیدواریم که بتوانیم بیش ازپیش در این حوزه ها با روابط عمومی دانشگاه همکاری بهتر و مؤثرتر داشته باشیم.

سپس دکتر ترابی، مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی تهران با اشاره به اینکه پژوهشگاه علوم غدد بعنوان یکی از ارکان بخش تحقیقات پزشکی در کشور فعالیتهایی با ابعاد اجتماعی گسترده را انجام می دهد، اظهار داشت: لازم است مردم بیش ازپیش از نتایج و نتایج آنچه در مراکز تحقیقاتی ازجمله طرح های تحقیقاتی و پژوهش های پزشکی صورت می گیرد، آگاه شوند.

مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی تهران اظهار داشت: تلاش بر اینست که وبسایت های دانشگاه و واحدهای تابعه از بهترین ابزار فناوری رسانه بهره مند شوند. بنابراین در هرم مدیریت ماژولی که تعبیه شده است، در تلاش بوده ایم تا نیازهای هر واحد را با عنایت به نوع فعالیتهای آموزشی، پژوهشی و درمانی مناسب سازی نماییم.

وی ادامه داد: در طراحی فرم و شکل صفحات به نحوی عمل شده است تا بتوانیم به استانداردهای جهانی نزدیک شویم؛ به نحوی که ابتدا دستاوردهای مهم علمی و افتخارات نمایش داده شود.

وی افزود: در سامانه جدید محدودیت زبان و عرضه آن به مخاطبان را نداریم و بستگی به تولید محتوا و ظرفیت واحد دارد که چگونه از آن استفاده نماید. در استانداردهای جدید وبومتری بروزرسانی محتوا در وبسایت ها یک برتری به حساب می آید و باید دوره های زمانی مشخص برای بروزرسانی داشته باشیم که اگر رعایت نشود، سبب کاهش رتبه خواهد شد.

دکتر ترابی خاطرنشان کرد: ظهور نمایه سازی جدید علمی مانند آلتمتریکس در کنار شاخصهای قدیمی سنجش مثل اچ ایندکس و… به این معنا است که یک مبحث علمی جدید چقدر ازنظر جامعه مهم می باشد و این شاخص استنادات و اثرگذاری مقالات علمی را در رسانه های اجتماعی ارزیابی می نماید و اینکه یک مبحث علمی چقدر رسانه ای شده است.

وی ضمن اشاره به پایش سایت دانشگاه و مراکز بر مبنای شاخص وبومتریک، اظهار داشت: کارهایی که در جهت بهبود سایت های مراکز دانشگاه در حال انجام می باشد، بر مبنای شاخصهای به روز دنیا است تا بتوانیم رتبه علمی و آموزشی خویش را هم در این حیطه ارتقا دهیم.

وی ادامه داد: وبومتریک دو خصوصیت دارد که هم دانشگاه را به صورت کلی ارزیابی می نماید و هم مرکز زیر دامنه دانشگاه را به صورت جزئی و در میان تمامی مراکز مشابه خود بررسی و رتبه بندی می کند.

دکتر ترابی افزود: هم اکنون رتبه دانشگاه در وبومتریک ۴۷۵ است، اما خیلی از مراکز تحقیقاتی حتی در رتبه بندی حضور ندارند و ابراز امیدواری کرد تا با همکاری تمامی واحدهای تابعه دانشگاه و تولید محتوا به صورت مویرگی رتبه دانشگاه به زیر ۲۰۰ برسد.

وی ادامه داد: در همین راستا، رسانه سینا در دانشگاه همه محتواها را جمع آوری می کند و آنرا در سایت مرتبط نمایش می دهد که این امتیاز سایت را بیشتر می کند.

مدیر روابط عمومی دانشگاه از تحول سامانه رزومه اساتید دانشگاه با امکاناتی ازجمله به روز شدن اتوماتیک اطلاعات پروفایل علم سنجی اساتید، کارت ویزیت و رسانه های اجتماعی و… سخن گفت.

مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی تهران با تاکید بر اینکه تولید محتوای وبسایت تنها بر عهده مراکز نیست، ضمن درخواست اهتمام و همکاری همه همکاران ازجمله اعضای هیئت علمی برای تحقق هدف پیش رو در زمینه تغییر وبسایت ها، اظهار داشت: هر آنچه در دانشگاه علوم پزشکی تهران صورت می گیرد، مهم می باشد و ما انتظار داریم هر مقاله علمی که منتشر می شود، اطلاعاتی در مورد آن ازجمله ایده اولیه، مخاطبان، یافته ها و این که این تحقیق زمینه ساز چه تحقیقات آتی خواهد بود، از جانب نویسنده مقاله که بیشتر از هرکسی بر جزئیات آن پژوهش آگاه است، در رسانه سینا منعکس شود.

در ادامه این جلسه، مهندس سارا نعیمی، مدل و طرح پیشنهادی برای پژوهشگاه علوم غدد و مراکز تحقیقاتی وابسته را با عنایت به فعالیت ها و محتواهای موجود نمایش داد و با عرضه صفحه و پنل جدید برای وبسایت توضیحاتی را در این خصوص عرضه کرد و به سؤالات حاضران پاسخ داد.

مهندس نعیمی اظهار نمود: وب برندینگ یک شاخه پروژه فناوری در رسانه است که طراحی ساختار آن درنتیجه یک فرآیند مطالعاتی روی دانشکده های دنیا که در این عرصه موفق بوده اند، انجام شده است.

بنا بر اعلام روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی تهران پژوهشگاه علوم غدد و متابولیسم، در انتها این جلسه مدل پیشنهادی به تائید حاضران رسید و مقرر شد هماهنگی ها از جانب روابط عمومی پژوهشگاه برای پایلوت شدن وبسایت در زمان پیش رو و پیاده سازی، آموزش و انجام بقیه مراحل صورت گیرد.





منبع:

1401/06/25
23:45:42
5.0 / 5
409
تگهای خبر: آموزش , بهداشت , پزشك , پزشكی
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۲ بعلاوه ۴
مطب نما
matabnama.ir - حقوق مادی و معنوی سایت مطب نما محفوظ است

مطب نما

نزدیکترین مطب به شما