تایید واكسن مرغوب حصبه از جانب سازمان جهانی بهداشت

تایید واكسن مرغوب حصبه از جانب سازمان جهانی بهداشت مطب نما: سازمان جهانی بهداشت (WHO) نوع باكیفیت واكسن جدید حصبه را كه تنها نوع قابل استفاده برای نوزادان است به منظور استفاده جهانی تایید كرد.



به گزارش مطب نما به نقل از ایسنا، عامل مولد حصبه یا تب روده كه باكتری "سالمونلا تیفی" نام دارد و در فاضلاب و غذای آلوده موجود است، سالانه ۲۰ میلیون نفر را مبتلا كرده و باعث مرگ ۱۶۰ هزار نفر می گردد كه بیشتر آنها كودك هستند.

این بیماری كه زمانی در آمریكا سبب مرگ بسیاری شده بود اكنون بیشتر در آفریقا و آسیا شیوع دارد. با گسترش زاغه نشینی شهری، افزایش دما كه سبب انتشار بیشتر باكتری می گردد و بالا رفتن مقاومت باكتریایی در برابر انواع آنتی بیوتیك ها، نیاز به واكسن موثر و مقرون به صرفه هم بیشتر شده است.

این تاییدیه بدین مفهوم است كه واكسن جدید (Typbar TCV) كه توسط شركت هندی بهارات بیوتك تولید شده است، می تواند توسط سازمان های مختلف مانند آژانس های سازمان ملل متحد جهت استفاده در كشورهای فقیر، خریداری شود.

سازمان اتحاد جهانی برای واكسن و ایمن سازی (GAVI) ۸۵ میلیون دلار برای واكسیناسیون حصبه در كودكان در سال آینده مختص كرده است.

كریشنا ام. اِلا مدیرعامل شركت بهارات اظهار داشت: هر دوز این واكسن برای كشورهای توسعه یافته ۱. ۵۰ دلار است و در صورت سفارش و خرید بیش از ۱۰۰ میلیون دوز توسط سازمان های خیریه این قیمت به كمتر از یك دلار می رسد.

بعد از یك آزمایش چالشی غیرمعمول كه در سال ۲۰۱۵ آغاز شد، این تاییدیه جهانی دریافت شد. در این آزمایش حدود ۱۰۰ داوطلب سالم در اكسفورد انگلیس كه بیشتر آنها دانشجویان بودند، این واكسن یا یك دارونما را دریافت كرده و سپس باكتری زنده سالمونلا تیفی را بلعیدند.

نتیجه این آزمایش كه یك سال بعد در مجله Lancet منتشر گردید نشان داد ۸۷ درصد از داوطلبان از حصبه در امان ماندند و افرادی كه مبتلا شدند فورا توسط آنتی بیوتیك ها درمان شدند.

به گزارش نیویورك تایمز، موسسه بهارات واكسن ۹ بیماری دیگر را ساخته كه از این بین واكسن فلج اطفال هم تاییدیه سازمان جهانی بهداشت را دریافت كرده است. واكسن های ابولا، زیكا، چیكونگونیا و سویه های غیر تیفیایی سالمونلا هم در حال ساخت است.




1396/10/19
23:44:31
5.0 / 5
5165
تگهای خبر: بهداشت , بیمار , بیماری , واكسن
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۵ بعلاوه ۲
مطب نما
matabnama.ir - حقوق مادی و معنوی سایت مطب نما محفوظ است

مطب نما

نزدیکترین مطب به شما