انعقاد قرارداد بازسازی ۱۰۰ دستگاه اتوبوس بخش خصوصی در تهران

انعقاد قرارداد بازسازی ۱۰۰ دستگاه اتوبوس بخش خصوصی در تهران به گزارش مطب نما قرارداد بازسازی 100 دستگاه اتوبوس بخش خصوصی اخیرا منعقد شده که در شرف دریافت تسهیلات و آغاز فرایند بازسازی است.


به گزارش مطب نما به نقل از ایسنا و بنابر اعلام سایت شهر، محمود ترفع، مدیرعامل شرکت واحد اتوبوسرانی تهران و حومه، درباره وضعیت تعمیرات اساسی (اورهال) اتوبوس های درون شهری، توضیح داد: طی یک سال قبل حدود ۴۰ دستگاه اتوبوس دوکابین بطور کامل تعمیر شده اند و قرارداد بازسازی ۱۰۰ دستگاه اتوبوس بخش خصوصی نیز منعقد شده است که در شرف دریافت تسهیلات و آغاز پروسه بازسازی است. همین طور تعمیرات و راه اندازی اتوبوس های متوقف شده جدا از تعمیر در دستور کار روزانه شرکت واحد است.
او درباره هزینه این تعمیرات، بیان کرد: هر دستگاه اتوبوس تک کابین (با توجه به میانگین هزینه بازسازی در همه مدلهای به کارگیری شده در ناوگان اتوبوسرانی) نزدیک به ۴۰۰ میلیون تومان هزینه بازسازی در بر دارد؛ همین طور هزینه بازسازی هر دستگاه اتوبوس دوکابین نیز نزدیک به ۷۰۰ میلیون تومان است.
ترفع درباره ورود اتوبوس های جدید به ناوگان و در ازای آن اسقاط اتوبوس های فرسوده، اظهار داشت: اتوبوس‏ های جدید به چرخه حمل و نقل عمومی وارد شده اند اما به سبب کمبود اتوبوس در ناوگان و با توجه به این که خروج هر یک دستگاه اتوبوس، پروسه برداشت مسافر از خطوط را تحت تأثیر قرار می ‏دهد و همین طور با استناد به دستورالعمل های ابلاغی از وزارت کشور اهتمام بر این است که هیچ اتوبوسی از چرخه حمل و نقل خارج نشود.
مدیرعامل شرکت واحد اتوبوسرانی تهران و حومه در پاسخ به این پرسش که اتوبوس ها و مینی بوس های خریداری شده در کدام خطوط به کار گرفته می شوند، بیان کرد: بر طبق تدابیر اتخاذ شده، اتوبوس ها و مینی‏ بوس ‏های خریداری شده، در خطوط مناطق مختلف شهر تهران به کارگیری شده ‏اند. اتوبوس ها در خطوطی که ناوگان آن بسیار فرسوده بود و مینی بوس ها نیز در خطوطی که تقاضای سفر پایینی داشته یا معبر مناسبی برای حرکت اتوبوس وجود نداشت، مثل خط جماران یا درکه به کار گرفته شدند.
وی در ادامه اضافه کرد: در مرحله اول تعداد ۶۰ دستگاه مینی‏ بوس و ۲۰ دستگاه اتوبوس گازسوز و ۲۰ دستگاه اتوبوس دیزل تحویل داده شد که تمامی مینی بوس ها و اتوبوس های گازسوز وارد خط شده اند و اتوبوس های دیزل نیز بعد از نصب جی پی اس، دستگاه کارتخوان و شماره گذاری به خطوط وارد خواهند شد.

مدیرعامل شرکت واحد اتوبوسرانی تهران و حومه در پاسخ به این پرسش که آیا شرکت واحد برنامه ای برای بازسازی قسمتی از اتوبوس ها تا آخر سال دارد، اظهار داشت: برنامه های بازسازی همیشه در دستور کار شرکت واحد بوده است و به تناسب بودجه اختصاص یافته، بازسازی و تعمیرات جاری انجام می شود.



1399/09/21
22:28:36
5.0 / 5
418
تگهای خبر: دستگاه , سایت , شركت , هزینه
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۲ بعلاوه ۳
مطب نما
matabnama.ir - حقوق مادی و معنوی سایت مطب نما محفوظ است

مطب نما

نزدیکترین مطب به شما