كاهش نسبی آمار بستری در فارس

كاهش نسبی آمار بستری در فارس مطب نما: فارس پس از 6 هفته، آمارها نشان دهنده آرام گرفتن روند مبتلاشدن به بیماری كووید 19 در استان فارس و كاهش نسبی شمار بیماران نیازمند دریافت خدمات بستری در این استان است.


بر طبق آخرین آمارهای اعلامی از طرف مسئولان دانشگاه علوم پزشکی شیراز، آمار موارد بستری در بخش های کرونای بیمارستان های استان فارس که طی ۴ هفته گذشته روندی افزایشی داشته حالا به کمتر از ۱۹۰۰ نفر کاهش یافته است.
معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شیراز، دوشنبه ۱۰ آذر در اعلام وضعیت آماری شیوع، بستری و مرگ ناشی از بیماری کووید ۱۹ در استان فارس اظهار داشت: از بین ۴۹۵ هزار مورد تست کرونای بررسی شده در آزمایشگاه های فارس و از شروع شیوع این بیماری تاکنون، بیش از ۱۴۶ هزار و ۶۷۰ مورد مثبت قطعی بوده است.
دکتر عبدالرسول همتی با اشاره به کاهش نسبی آمار جانباختگان این بیماری در مقایسه با هفته های گذشته، از جان باختن ۲۵ هم استانی مبتلا به این بیماری طی ۲۴ ساعت اخیر آگاهی داد.
همتی اشاره کرد که با ثبت موارد جدید مرگ، از شروع شیوع این بیماری تا حالا در فارس ۲۴۹۳ نفر از هموطنان را براثر این بیماری از دست داده ایم.
او اظهار داشت: با لطف خداوند و همکاری مردم با نیروهای بهداشتی درمانی، همین طور باتوجه به اعمال برخی محدودیت ها، در آمار بستری بیماران مثبت قطعی و مشکوک و دارای علامت این بیماری نیز با کاهش نسبی مواجه بوده ایم.
همتی افزود: الان از مجموع ۱۸۹۷ بیمار بستری در بیمارستان های استان، ۳۴۴ نفر به سبب وخامت شرایط جسمی در بخش های ICU بستری هستند و مراقبت های ویژه درمانی دریافت می کنند.
معاون بهداشت علوم پزشکی شیراز همین طور از بهبودی ۱۳۴ هزار و ۲۰۱ مبتلا از شروع شیوع بیماری تا حالا آگاهی داد و تصریح کرد که بیش از ۹۰ درصد بیماران مبتلا به کرونا، در فارس بهبود یافته اند.
همتی در عین حال اظهار داشت: بااینکه آمار مراجعه به مراکز ۱۶ ساعته منتخب درمان سرپایی کروناویروس و بیمارستان ها از شروع این هفته کاهش داشته است، اما استمرار شرایط کنونی به تداوم همدلی و همراهی مردم در رعایت پروتکل های بهداشتی نیاز دارد.
معاون بهداشت علوم پزشکی شیراز با طرح این هشدار که کرونا قاتلی بی رحم است، از مردم خواست تا با پرهیز از شرکت در دورهمی های خانوادگی، خودرا در مقابل این بیماری حفظ کنند.
همتی با تاکید بر اینکه بکوشیم تاوان سهل انگاری ما، گریبانگیر دیگران نشود، اظهار داشت: برای شکست این بیماری تمامی تیم های بهداشتی درمانی همه توان خودرا به کار بسته اند و از مردم نیز می خواهیم دراین زمینه همکاری لازم را داشته باشند.
قدردانی رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز از مردم
رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز نیز در دویست و پانزدهمین نشست ستاد مدیریت بیماری کووید ۱۹ در دانشگاه، از مردم برای رعایت پروتکل های بهداشتی و پایبندی به محدودیت ها قدردانی کرد.
دکتر مهرزاد لطفی، اقدامات مجموعه سلامت فارس در امتداد مدیریت و کنترل بیماری کووید ۱۹ نسبت به دیگر استانها را بی نظیر ارزیابی و افزود: آمارها نشان میدهد که از آغاز شیوع ویروس کرونا تا کنون، فارس بهترین عملکرد را در امتداد مدیریت این بحران داشته است.
او با اشاره به همکاری و همدلی مردم و مسئولان ارشد دستگاه های اجرائی استان، از کاهش آمار مبتلایان و جانباختگان در شبانه روز گذشته آگاهی داد و اضافه کرد: این همکاری سبب کاهش محسوس تعداد آمار مراجعان به مراکز منتخب درمان سرپایی کرونا و بیمارستان ها شده است.
لطفی ضمن بررسی آمار نمونه های انجام شده آزمایش کرونا طی روز گذشته تا حالا در فارس؛ به بررسی آمار مبتلایان، علت های جانب اختن مبتلایان، افراد بستری و بهبودیافته، روند خدمت رسانی به مبتلایان و موارد مشکوک در مراکز درمانی و عملکرد مراکز آزمایشگاهی تشخیصی کروناویروس پرداخت.
رئیس علوم پزشکی شیراز همین طور ابراز امیدواری کرد تا با رعایت جدی اصول بهداشتی از طرف مردم و همکاری دستگاه های اجرائی استان، شاهد کاهش آمارهای مبتلایان و جانباختگان این بحران باشیم.




منبع:

1399/09/10
22:45:25
5.0 / 5
1145
تگهای خبر: بهداشت , بیمار , بیمارستان , بیماری
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۵ بعلاوه ۳
مطب نما
matabnama.ir - حقوق مادی و معنوی سایت مطب نما محفوظ است

مطب نما

نزدیکترین مطب به شما