در بازدید وزیر علوم از آزمایشگاه ژنتیك پزشكی پژوهشگاه اعلام شد

تصویب 20 طرح برای مقابله با كرونا در پژوهشگاه ملی مهندسی ژنتیك

تصویب 20 طرح برای مقابله با كرونا در پژوهشگاه ملی مهندسی ژنتیك مطب نما: وزیر علوم بمنظور در جریان قرار گرفتن از آخرین اقدامات پژوهشگران در زمینه تشخیص بیماری كرونا، از آزمایشگاه ژنتیك پزشكی پژوهشگاه ملی مهندسی ژنتیك و زیست فناوری بازدید نمود.


به گزارش مطب نما به نقل از ایسنا، دكتر منصور غلامی، امروز در بازدید از بخش های مختلف آزمایشگاه ژنتیك پزشكی پژوهشگاه ملی مهندسی ژنتیك و زیست فناوری از نزدیك در جریان تلاش ها و اقدامات صورت گرفته از طرف پژوهشگران این مركز در دوران مقابله با شیوع ویروس كرونا قرار گرفت و بعد از گفت وگوی نزدیك و رودررو با پژوهشگران و كارشناسان آزمایشگاه و شنیدن گزارشی از روند كارهای صورت گرفته از مجموعه اقدامات پژوهشگران فعال در این آزمایشگاه قدردانی كرد.

در این بازدید دكتر مصطفی مطلبی، رئیس پژوهشگاه ملی مهندسی ژنتیك و زیست فناوری، به ارائه گزارش اجمالی از اقدامات پژوهشگاه پرداخت و اظهار داشت: شیوع ناگهانی ویروس كرونا جوامع خیلی از جمله ایران را غافلگیر كرد و آنها را به سمت اقدامات عاجلی همچون تغییر كاربری برخی از بخش ها سوق داد.

۳۰۰۰ تشخیص در آزمایشگاه ژنتیك پزشكی پژوهشگاه ملی مهندسی ژنتیك
وی ادامه داد: آزمایشگاه ژنتیك پزشكی پژوهشگاه ملی مهندسی ژنتیك و زیست فناوری نیز بعد از دستور وزارت علوم ماموریت تشخیصی خودرا شروع كرد و در مجموع تابحال حدود ۳۰۰۰ تشخیص انجام داده است.

دكتر مطلبی افزود: از دیگر اقدامات پژوهشگاه در این بخش می توان به تشكیل ۹ كارگروه پژوهشی با همكاری پژوهشگران پژوهشگاه و اعضای هیئت علمی دانشگاه های كشور اشاره نمود.

بگفته رئیس پژوهشگاه ژنتیك، از زمان شروع اقدامات لازم در این بخش تا امروز حدود ۱۷۰ طرح از سراسر كشور دریافت شده كه از این میان ۲۰ طرح تصویب شده است.

وی از دیگر اقدامات این پژوهشگاه را تشكیل كانون تفكر مقابله با كرونا برای رصد و گزارش آخرین یافته ها عنوان نمود.

در ادامه دكتر محمدحسین صنعتی، رئیس آزمایشگاه ژنتیك پزشكی با اشاره به تشكیل آزمایشگاه از سال ۱۳۷۸ اظهار داشت: تا امروز در این آزمایشگاه به حدود دو هزار بیماری ژنتیكی خدمت رسانی شده است. با همكاری وزارت علوم اقدامات جدی درباب تشخیص كرونا و دیگر حوزه های مرتبط صورت گرفته است.

بگفته وی این آزمایشگاه امروز توانایی پذیرش ۶۰۰ نمونه را در یك شیفت و ۱۲۰۰ نمونه را در دو شیفت داراست.

بنا بر اعلام روابط عمومی وزارت علوم، در ادامه بازدید دكتر مسعود هوشمند، عضو هیئت علمی پژوهشگاه ملی مهندسی ژنتیك و زیست فناوری به تشریح نحوه عملكرد آزمایشگاه ژنتیك پزشكی در دوران كرونا و توضیح عملكرد بخش های مختلف و اقدامات صورت گرفته در هر بخش از آزمایشگاه پرداخت.




منبع:

1399/02/04
13:55:13
5.0 / 5
2882
تگهای خبر: بیمار , بیماری , پذیرش , پزشك
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۷ بعلاوه ۴
مطب نما
matabnama.ir - حقوق مادی و معنوی سایت مطب نما محفوظ است

مطب نما

نزدیکترین مطب به شما