درمان مبتلایان به HIV در جهان

درمان مبتلایان به HIV در جهان به گزارش مطب نما آخرین اطلاعات برنامه مشترك ملل متحد (UNAIDS) در زمینه ایدز از آن حكایت می كند كه بیش از نیمی از جمعیت مبتلا به HIV تحت درمان می باشند.



به گزارش مطب نما به نقل از ایسنا، در آخرین اطلاعات برنامه مشترك ملل متحد در رابطه با بیماری ایدز آمده است: پیشرفت های قابل توجهی در زمینه درمان HIV طی مدت ۱۵ سال قبل انجام گرفته و حدود ۵۷ درصد تمامی مبتلایان به HIV در سراسر جهان هم اكنون تحت درمان هستند.

در سال ۲۰۰۰ میلادی تنها ۶۸۵ هزار نفر از مبتلایان به HIV به درمان آنتی رتروویرال دسترسی داشته اند و این در شرایطی است كه در ماه ژوئن سال جاری حدود ۲۰. ۹ میلیون نفر از ۳۶. ۷ میلیون فرد مبتلا به HIV در جهان به این دارو دسترسی پیدا كردند.

علاوه بر این درمان زنان آبستن مبتلا به HIV با سرعت بالایی موارد جدید مبتلا شدن به عفونت HIV را در میان كودكان كاهش داده و از سال ۲۰۱۰ تا ۲۰۱۶ در شرق و جنوب آفریقا كاهش ۵۶ درصدی داشته و در جهان هم ۴۷ درصد كاهش یافته است.

همچنین اكنون چالش مطرح شده این است كه ۱۶ میلیون نفر نیازمند به درمان از جمله ۹۱۹ هزار كودك بتوانند به داروهای آنتی رتروویرال دسترسی پیدا كنند.

به گزارش خبرگزاری شینهوا، موارد جدید مبتلا شدن به HIV با سرعت بالایی در كشورهایی كه خدمات سلامت و HIV خویش را به مناطق و جوامع صدمه پذیر گسترش نداده اند رو به افزایش است. به طور مثال در شرق اروپا و مركز آسیا موارد جدید مبتلا شدن به HIV از سال ۲۰۱۰ افزایش ۶۰ درصدی پیدا كرده و مرگ و میر ناشی از ایدز ۲۷ درصد بیشتر شده است.



 

1396/08/30
20:26:45
5.0 / 5
5404
تگهای خبر: دارو , درمان , بیماری
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۸ بعلاوه ۵
مطب نما
matabnama.ir - حقوق مادی و معنوی سایت مطب نما محفوظ است

مطب نما

نزدیکترین مطب به شما