معاون پرستاری وزیر بهداشت اعلام كرد

توسعه مراكز مراقبت در منزل به ۱۸۰۰ مركز تا آخر برنامه ششم توسعه

توسعه مراكز مراقبت در منزل به ۱۸۰۰ مركز تا آخر برنامه ششم توسعه مطب نما: معاون پرستاری وزیر بهداشت با اشاره به فعالیت ۷۵۰ مركز مشاوره پرستاری و مراقبت در منزل، اظهار داشت: تا آخر برنامه ششم توسعه تعداد این مراكز به ۱۸۰۰ مورد افزایش می یابد.



به گزارش مطب نما به نقل از ایسنا و بنابر اعلام روابط عمومی معاونت پرستاری، دكتر مریم حضرتی ضمن بازدید شبانه از بیمارستان های رازی و ۱۷ شهریور رشت، در دیدار با رییس دانشگاه علوم پزشكی گیلان، اظهار داشت: جمعیت ایران به سمت سالمندی در حركت است و تا ۳۰ سال آینده كشور پیری خواهیم داشت. كشور سالمند و پیر مشكلات خاص خویش را دارد و باید از امروز به فكر سلامت جامعه باشیم تا دوران سالمندی موفق و سالمی را داشته باشیم.

وی پوشش بیمه ای مراكز مشاوره و مراقبت در منزل را اقدامی مثبت و شایسته دانست و اضافه كرد: هم اكنون بیش از ۷۵۰ مركز مراقبت در منزل در كشور وجود دارد كه باید تا آخر برنامه ششم توسعه به ۱۸۰۰ مركز در كشور برسد.

در ادامه این جلسه، شاهرخ یوسف زاده - رئیس دانشگاه علوم پزشكی گیلان با اشاره به اینكه جامعه پرستاری قشر بزرگی از نظام سلامت است، اظهار داشت: استعدادهای خوبی درجامعه پرستاری یافت می گردد و اعتماد و استفاده از پرستاران در هر جایگاهی موفقیت آمیز بوده است.

وی اضافه كرد: برنامه های دانشگاه با نگاه همراهی و همدلی با حوزه پرستاری است و نگاه دانشگاه علوم پزشكی گیلان برای حوزه پرستاری همگام با برنامه های معاونت پرستاری دنبال می گردد.

یوسف زاده با اشاره به اینكه ارتقای سلامت جامعه چشم اندازه دانشگاه علوم پزشكی گیلان است، اضافه كرد: نقشه جامع درمان تدوین شده است و امیدواریم با دیدگاه های خوبی كه در این دوره وجود دارد، ما هم بتوانیم قدم های خوبی برداریم. استان گیلان استان سالمندی است كه همین امر سبب توجه بیشتر به بیماری های غیرواگیر می گردد.

وی توسعه آموزش جامع و كارآفرین را از برنامه های معاونت آموزشی این دانشگاه اعلام نمود و اضافه كرد: عدالتمندی و پایبندی به اخلاق حرفه ای از دیگر برنامه های دانشگاه است.

رئیس دانشگاه علوم پزشكی گیلان، تولید مراكز مراقبت در منزل را در كاهش هزینه ها بسیار موثر دانست و خاطرنشان كرد: ۱۵ مركز مراقبت در منزل در استان گیلان وجود دارد و ۲۳ مركز هم در حال اقدام برای دریافت مجوز هستند. این مراكز و همینطور طب تسكینی از موارد مهم اجتماعی شدن سلامت هستند كه خوشبختانه در معاونت پرستاری مورد توجه قرار گرفته است.




1397/04/26
15:25:48
5.0 / 5
4711
تگهای خبر: بهداشت , بیمار , پرستار , پزشك
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۵ بعلاوه ۵
مطب نما
matabnama.ir - حقوق مادی و معنوی سایت مطب نما محفوظ است

مطب نما

نزدیکترین مطب به شما