معاون وزیر بهداشت خبر داد

ابلاغ دستورالعمل تجویز و مصرف ۸ قلم آنتی بیوتیك پر هزینه در كشور

ابلاغ دستورالعمل تجویز و مصرف ۸ قلم آنتی بیوتیك پر هزینه در كشور مطب نما: معاون درمان وزیر بهداشت با اشاره به تدوین دستورالعمل تجویز و مصرف آنتی بیوتیك های پرمصرف اظهار داشت: یكی از سنجه های اعتباربخشی بیمارستان ها، به تجویز و مصرف آنتی بیوتیك اختصاص خواهد یافت و رنكینگ دانشگاه ها بر مبنای این سنجه صورت خواهد گرفت.


به گزارش مطب نما به نقل از ایسنا، دكتر قاسم جان بابایی در گردهمایی كه به منظور بررسی دستورالعمل تجویز آنتی بیوتیك جهت كاهش مصرف آنتی بیوتیك و مدیریت هزینه ها برگزار شد، اظهار داشت: سازمان بهداشت جهانی، مقاومت آنتی بیوتیكی را یكی از بزرگ ترین خطرات تهدید كننده سلامت عمومی جهان اعلام نموده و تجویز و مصرف بیش از اندازه و خودسرانه را یكی از دلایل مقاومت آنتی بیوتیكی می داند.
وی اظهار داشت: تجویز بی رویه آنتی بیوتیك های نسل جدید و گران قیمت، علاوه بر تحمیل هزینه به بیمار و نظام درمانی كشور، باعث بروز مقاومت های آنتی بیوتیكی در سطح جامعه خواهد شد كه در آینده، درمان بیماری های عفونی و واگیردار را با مشكلات عدیده ای مواجه خواهد نمود.
معاون درمان وزارت بهداشت، برنامه ریزی در تجویز و مصرف دارو و تجهیزات غیرلازم را برای مدیریت هزینه ها ضروری دانست و اضافه كرد: معاونت درمان وزارت بهداشت با همكاری سازمان غذا و دارو و انجمن بیماری های عفونی و گرمسیری، در جهت مدیریت بهینه هزینه های خدمات سلامت و كاهش بروز مقاومت میكروبی، دستورالعمل تجویز و مصرف هشت قلم آنتی بیوتیك پر هزینه را تدوین و ابلاغ كرده است كه امیدواریم با مدیریت تجویز و مصرف آنتی بیوتیك ها، بتوانیم مقاومت میكروبی را كاهش دهیم.
جان بابایی اعلام نمود: مدیریت تجویز و مصرف آنتی بیوتیك در بیمارستان ها در اعتباربخشی و رنكینگ دانشگاه ها موثر خواهد بود، در این زمینه، مهارت كادر درمان را هم باید بهبود بخشیم.
بنابر اعلام وبدا، وی در انتها تصریح كرد: بیمارستان و دانشگاه هایی كه بتوانند مصرف آنتی بیوتیك، ملزومات و داروها را مدیریت كنند، در واقع امنیت و ایمنی بیمار را فراهم آورده اند.



1397/02/16
13:35:26
5.0 / 5
4414
تگهای خبر: بهداشت , بیمار , بیمارستان , درمان
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۸ بعلاوه ۲
مطب نما
matabnama.ir - حقوق مادی و معنوی سایت مطب نما محفوظ است

مطب نما

نزدیکترین مطب به شما