آسترانیس، یک رقیب جدی برای استارلینک

آسترانیس، یک رقیب جدی برای استارلینک به گزارش مطب نما، حدودا سه میلیارد نفر در سراسر دنیا به اینترنت دسترسی ندارند و این شکافی است که شرکت هایی مانند استارلینک (Starlink) و آسترانیس (Astranis) قصد دارند آنرا پُر کنند.


به گزارش مطب نما به نقل از ایسنا و به نقل از آی ای، در عصر دیجیتال امروزی، دسترسی به اینترنت به یک لزوم اساسی تبدیل گشته است که ارتباطات، آموزش و فرصت های اقتصادی را ممکن می کند. با این وجود، سه میلیارد نفر در سراسر دنیا هنوز به اینترنت قابل اعتماد دسترسی ندارند. پرداختن به این شکاف دیجیتالی جهانی به ماموریتی برای شرکتهای پیشگامی مانند استارلینک و آسرانیس تبدیل گشته است که هر کدام نگاهی منحصر به فرد دارند.
استارلینک که توسط اسپیس ایکس توسعه یافته است به علت طرح بلندپروازانه اش برای پر کردن شکاف اینترنت با استفاده از مجموعه ای از ماهواره ها در مدار پایین زمین (LEO) توجه افراد زیادی را به خود جلب کرده است. این یک ایده انقلابی است، اما با چالش هایی همراه می باشد. مجموعه گسترده ماهواره های استارلینک واقعا چشم گیر است، اما هزینه های قابل توجه و مشکلاتی در اتصال هم به همراه دارد. حرکت سریع ماهواره های مدار پایین زمین به شبکه پیچیده ای نیاز دارد که استقرار و نگهداری آنها را هزینه بر می کند.
در مقابل، آسترانیس دیدگاه متفاوتی در مورد پوشش جهانی اینترنت عرضه می دهد. آسترانیس به جای پرکردن آسمان با انبوهی از ماهواره ها، نگاهی پایدارتر و مقرون به صرفه تر انتخاب می کند. آنها از قدرت ماهواره های مدار زمین ثابت (GEO) بهره می برند که نمونه ای از آن ماهواره Arcturus است. ماهواره های مدار زمین ثابت نسبت به سطح زمین ثابت می مانند و پوشش مستمری را در مناطق وسیعی فراهم می کنند.
ماهواره های GEOsmall آسترانیس، همانطور که از نام آنها پیداست، در مقایسه با همتایان سنتی خود، کوچک تر و مقرون به صرفه تر هستند. این مقرون به صرفه بودن تا حدی با کاهش هزینه های پرتاب که توسط شرکت هایی مانند اسپیس ایکس انجام می شوند، همراه می باشد. این ماهواره های GEOsmall می توانند تا 100 هزار دلار قیمت داشته باشند، که کاملا در تضاد با قیمت های چند میلیون دلاری ماهواره های سنتی است.
رویکرد نوآورانه آسترانیس هم اکنون نتایج امیدوارکننده ای را به دنبال داشته است. ماهواره های GEOsmall آنها با موفقیت دسترسی به اینترنت را به مناطق دورافتاده در فیلیپین و مکزیک عرضه کرده اند. آسترانیس با عرضه اتصال قابل اعتماد به جوامع محروم، پتانسیل ایفای نقش محوری در گسترش پوشش جهانی اینترنت را نشان داده است.
استراتژی آسترانیس فرصتی را برای متحول کردن فرایند پر کردن شکاف دیجیتال، بخصوص در مناطق روستایی و صعب العبور عرضه می دهد. رویکرد مقرون به صرفه و مبتنی بر مدار زمین ثابت آنها، مقرون به صرفه بودن و پتانسیل پوشش گسترده جهانی را تضمین می نماید.
در دنیایی که اینترنت به راه نجاتی برای آموزش، مراقبت های بهداشتی و توانمندسازی اقتصادی تبدیل گشته است، شرکت هایی مانند آسترانیس درحال برداشتن گامهای مهمی در جهت اتصال افراد سراسر دنیا به اینترنت هستند.



1402/09/27
11:36:17
5.0 / 5
340
تگهای خبر: آموزش , بهداشت , شركت , هزینه
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۳ بعلاوه ۳
مطب نما
matabnama.ir - حقوق مادی و معنوی سایت مطب نما محفوظ است

مطب نما

نزدیکترین مطب به شما