گزارش مطب نما؛

مقاومت بیمه های تکمیلی در مقابل خدمات الکترونیک

مقاومت بیمه های تکمیلی در مقابل خدمات الکترونیک به گزارش مطب نما، بیمه های پایه برای عبور از چالش های مدارک کاغذی، تلاش کردند تا مدارک بیماران الکترونیکی شود. اما، بیمه های تکمیلی هنوز از مردم، مدارک کاغذی طلب می کنند.


به گزارش مطب نما به نقل از مهر، بررسی ها نشان داده است که سازمان بیمه سلامت ایران، موفق ترین سازمان بیمه گر در اجرای طرح نسخه نویسی الکترونیک بوده و به دنبال آن، بیمه تأمین اجتماعی و بیمه نیروهای مسلح قرار دارند. اما، بیمه های تکمیلی، همچنان از بیمه شدگان درخواست مدارک کاغذی دارند و زیر بار قبول مدارک الکترونیک نمی روند. این در شرایطی است که مدیران بیمه های پایه و وزارت بهداشت، عنوان می کنند مسیر استفاده از خدمات الکترونیک، پیش روی بیمه های تکمیلی قرار دارد و هیچ بهانه ای به جهت اینکه مدارک کاغذی از مردم بگیرند، وجود ندارد. مهدی رضایی معاون بیمه و خدمات سازمان بیمه سلامت ایران، اظهار داشت: ما از دو سال قبل به بیمه مرکزی امکان دسترسی به اطلاعات بیمه شدگان را دادیم که قبلاً از این روش استفاده نمی کردند و برای رفع موانع موجود، مطابق خواسته بیمه مرکزی اطلاعات بیمه شدگان را از بیمه سلامت به وزارت بهداشت می فرستیم که از راه سامانه سپاس در اختیار بیمه مرکزی قرار گیرد. وی ادامه داد: تأخیر بیمه مرکزی به دلیل آمادگی نداشتن این بخش بوده که امیدواریم از این پس شتاب بیشتری به خدمات الکترونیک خود ببخشند و دیگر شاهد کاغذ بازی و سرگردانی بیماران نباشیم. رضایی با عنوان این مطلب که ۲.۷ میلیون نسخه از جانب سازمان بیمه سلامت به وزارت بهداشت ارسال شده است، اظهار داشت: هم اکنون، ۱۰۰ درصد نسخ بیماران بستری و بیشتر از ۸۰ درصد نسخ بیماران سرپایی، به صورت الکترونیک به وزارت بهداشت ارسال می شود. از خرداد ۱۴۰۲، بیمه مرکزی به مدت سه ماه فرصت داشت فرآیند ارائه ی خدمت را الکترونیک کند، حالا با گذشت چند ماه از این فرصت سپری شده، سازمان های بیمه گر پایه هم برای تسریع در جریان الکترونیک سازی خدمات بیمه های تکمیلی اطلاعات بیمه شدگان خویش را به وزارت بهداشت داده تا در اختیار بیمه مرکزی قرار گیرد. علاوه بر بیمه سلامت که مدارک بیماران را به صورت الکترونیک به وزارت بهداشت ارسال می کند، بیشتر از ۲۹ میلیون اطلاعات بیمه شدگان تأمین اجتماعی هم در اختیار وزارت بهداشت قرار گرفته است. مهدی یوسف زاده عضو شورای فناوری اطلاعات کشور اظهار داشت: بیمه مرکزی موظف است خدمات خویش را ۱۰۰ درصد الکترونیک کند و این مورد باید تا پایان سال جاری محقق شود وگرنه ۴۰ تا ۵۰ درصد زحمات بخش های دیگر که به وظیفه قانونی خود عمل کرده اند، روی زمین می ماند.


منبع:

1402/08/20
17:02:25
5.0 / 5
247
تگهای خبر: بهداشت , بیمار , بیمه , خدمات
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۲ بعلاوه ۴
مطب نما
matabnama.ir - حقوق مادی و معنوی سایت مطب نما محفوظ است

مطب نما

نزدیکترین مطب به شما