چه كسانی مشكوك به كرونا هستند؟

چه كسانی مشكوك به كرونا هستند؟ به گزارش مطب نما یك متخصص داخلی دانشگاه علوم پزشكی شهید بهشتی نحوه شناسایی افراد مشكوك به كرونا را شرح داد.



به گزارش مطب نما به نقل از ایسنا، دكتر پیرصالحی با اشاره به اینكه بیماری كرونا علائمی دارد، اظهار داشت: ما افرادی را مشكوك تلقی می نماییم كه گرفتار علائمی مانند سرماخوردگی اما شدیدتر باشند. علائمی مانند سرفه خشك، گلو درد، بدن درد، تعریق و در نهایت تنگی نفس كه علایم یك عفونت ویروسی است را از خود نشان داده است.

وی با اشاره به اینكه كسی كه این علایم را دارد، مشكوك به كرونا تلقی می شود، اظهاركرد: حال باید پرسید آیا هر كس كه گرفتار این علایم شد، كرونا دارد؟ خیر. چونكه در فصلی قرار داریم كه آنفلوآنزای نوع B و سرماخوردگی هم شایع است. حال چگونه تشخیص دهیم كه آیا علائمی كه داریم مربوط به كرونا است یا خیر و آیا احتیاج به درمان بستری یا سرپایی دارد یا خیر؟

این متخصص داخلی خاطرنشان كرد: اگر افرادی كه علائمی مانند گلودرد، تب، سرفه خشك، خستگی، بدن درد و... دارند و البته امكان دارد به میزان كمتر هم علائمی چون عطسه و آبریزش بینی دیده شود، با افرادی كه كرونا مثبت بودند، تماس داشتند، افراد محتمل از نظر مبتلا شدن به كرونا در نظر گرفته می شوند.

بنابر اعلام كانال تلگرامی وبدا، پیرصالحی در انتها اظهار داشت: اگر این افراد مشكوك به نقاطی مسافرت كردند كه كرونا در آن جا شایع است مانند قم، استان های شمالی و... این ها هم افراد محتمل در نظر گرفته می شوند. همینطور افرادی كه امكان دارد گرفتار علایم تنفسی شدید شوند كه به درمان های معمول پاسخ نمی دهند هم محتمل در نظر می گیریم.




1398/12/23
15:11:59
5.0 / 5
3601
تگهای خبر: بیمار , بیماری , پزشك , پزشكی
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۴ بعلاوه ۵
مطب نما
matabnama.ir - حقوق مادی و معنوی سایت مطب نما محفوظ است

مطب نما

نزدیکترین مطب به شما