کارخانه آینده اسپیس ایکس روزانه یک موشک استارشیپ می سازد

کارخانه آینده اسپیس ایکس روزانه یک موشک استارشیپ می سازد مطب نما: یکی از اهداف بزرگ شرکت «اسپیس ایکس»، تکمیل ساخت کارخانه بزرگ «استارفکتوری» است که می تواند یک موشک جدید «استارشیپ» را در هر روز تولید نماید.


به گزارش مطب نما به نقل از ایسنا، پرواز آزمایشی قوی ترین موشک جهان در هفته گذشته مطمئنا اعجاب انگیز بود و با چهارمین آزمایش موفقیت آمیز خود، یک پیروزی بزرگ را برای شرکت «اسپیس ایکس»(SpaceX) رقم زد.
به نقل از اسپیس، اهداف شرکت برای این پرواز آزمایشی موشک «استارشیپ»(Starship) محقق شد چونکه تقویت کننده «سوپر هوی»(Super Heavy) آن در خلیج مکزیک فرود آمد و مرحله بالایی آن معروف به استارشیپ، یک فرود کنترل شده را هنگام ورود مجدد به جو زمین و قبل از فرود آمدن در اقیانوس هند رقم زد.
اسپیس ایکس حالا با ادامه کار کردن روی یک مرکز تولیدی جدید درحال ساخت معروف به «استارفکتوری»(Starfactory) در پایگاه «استاربیس»(Starbase) خود در جنوب تگزاس می خواهد به پیشرفت برنامه استارشیپ سرعت بدهد. از آنجائیکه به نظر می آید در نهایت از استارشیپ برای تبدیل کردن بشریت به یک گونه میان سیاره ای استفاده شود، اسپیس ایکس هدف جاه طلبانه ای را برای تولید روزانه یک موشک استارشیپ در کارخانه جدید خود اعلام نموده است.
«جسی اندرسون»(Jessie Anderson) مدیر مهندسی سازه های «فالکون»(Falcon) اسپیس ایکس، در جریان پخش زنده پرواز آزمایشی استارشیپ در روز پنجشنبه اظهار داشت: ما مراحل استارشیپ و تقویت کننده های سوپر هوی را ساخته ایم و آماده پرتاب یا آزمایش در چندین پرواز بعدی هستیم که با ادامه یافتن توسعه استارفکتوری، تعداد آنها بیشتر می شود. آخرین فاز این کارخانه درحال ساخت، تابستان سال جاری آغاز خواهد شد و فضای بیشتری را به ما خواهد داد.
استارشیپ در چهارمین پرواز آزمایشی


منبع:

1403/03/21
11:01:03
5.0 / 5
216
تگهای خبر: تولید , شركت
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۸ بعلاوه ۵
مطب نما
matabnama.ir - حقوق مادی و معنوی سایت مطب نما محفوظ است

مطب نما

نزدیکترین مطب به شما