احتمال ساخت یک یک ربات انسان نما توسط اوپن ای آی

احتمال ساخت یک یک ربات انسان نما توسط اوپن ای آی مطب نما: شرکت اوپن ای آی(OpenAI) با احیای تیم تحقیقاتی رباتیک خود می خواهد هوش مصنوعی اختصاصی ربات ها را بسازد.


به گزارش مطب نما به نقل از ایسنا، شرکت اوپن ای آی(OpenAI) در عرصه رباتیک از سایه ها بیرون می آید و تعهد خودرا به تحقیقات رباتیک بعد از سه سال وقفه باردیگر ادامه می دهد.
گویا اخباری که از اوپن ای آی منتشر می شود، تمامی ندارد. این دفعه جهت راه اندازی مجدد گروه تحقیقاتی رباتیک خود بعد از سه سال، به تیتر رسانه ها تبدیل گشته است.
یکی از اعضای توسعه دهنده چت بات ChatGPT این حرکت را در مصاحبه با فوربس تایید کرده است.
حدودا چهار سال از زمانی که اوپن ای آی تیم پژوهش روی روش های استفاده از هوش مصنوعی را برای آموزش وظایف جدید به ربات ها منحل کرد، می گذرد.
بر اساس گزارش های رسانه ها اوپن ای آی حالا در آستانه توسعه مجموعه ای از مدلهای زبان بزرگ چندوجهی برای موارد استفاده رباتیک است.
یک مدل چندوجهی، یک شبکه عصبی است که قادر به پردازش انواع مختلف ورودی و نه فقط متن است. به عنوان مثال می تواند داده های سنسورهای روی ربات را مدیریت کند.
اوپن ای آی با گروه تحقیقاتی رباتیک اصلی خود خداحافظی کرده بود. ویچیچ زارمبا(Wojciech Zaremba) از اعضای توسعه دهنده چت بات ChatGPT اظهار داشت: من در حقیقت به نگاهی که تیم رباتیک اتخاذ نمود، بطورکامل اعتقاد دارم، اما از دیدگاه هوش عمومی مصنوعی فکر می کنم در حقیقت تعدادی از مؤلفه ها کم بودند. بدین سبب هنگامی که تیم رباتیک را ایجاد کردیم، فکر کردیم که می توانیم با داده های خودتولید شده و یادگیری تقویتی بسیار پیش برویم.
حضور یک مهندس رباتیک
بر اساس گزارش فوربس، اوپن ای آی باردیگر برای تیم رباتیک خود عضوگیری کرده است و آنها بطور فعال بدنبال یک مهندس رباتیک پژوهشگر بوده اند. بگفته این شرکت این تیم بدنبال فردی ماهر در آموزش مدلهای رباتیک چند وجهی برای باز کردن قابلیت های جدید برای ربات های شرکای ما، تحقیق و توسعه بهبود مدلهای اصلی ما، کاوش در معماری مدلهای جدید، جمع آوری داده های رباتیک و انجام ارزیابی هستند.
اوپن ای آی اضافه کرد: ما بدنبال گزینه ای با سابقه تحقیقاتی قوی و تجربه در توسعه برنامه های هوش مصنوعی هستیم.
اوپن ای آی در اوایل سال جاری همین طور در جمع آوری سرمایه برای توسعه یک ربات انسان نما به نام فیگور(Figure) متعلق به شرکت فیگور ای آی(Figure AI) سرمایه گذاری کرد. این سرمایه گذاری علاقه آشکار اوپن ای آی به رباتیک را برجسته می کند.
تمرکز روی فناوری پیشرفته هوش مصنوعی با رباتیک
شرکت اوپن ای آی در طول سال قبل بطور قابل توجهی در حوزه رباتیک سرمایه گزاری نموده است و میلیونها دلار را به شرکت هایی مانند فیگور ای آی، وان ایکس تکنولوژیز(1X Technologies) و فیزیکال اینتلیجنس(Physical Intelligence) سرازیر کرده است. این سرمایه گذاری ها بر علاقه شدید اوپن ای آی به پیشرفت ربات های انسان نما تاکید می کند.
در ماه فوریه، اوپن ای آی به تمرکز مجدد بر روی رباتیک اشاره نمود، زمانی که فیگور ای آی بودجه اضافی خودرا تامین کرد. اندکی بعد از آن، فیگور ای آی ویدئویی را منتشر نمود که در آن یک ربات با مهارت های گفتاری و استدلال اولیه که توسط مدل اوپن ای آی طراحی شده بود، به نمایش گذاشت.
پیتر ولیندر، معاون اوپن ای آی و یکی از اعضای اصلی تیم رباتیک گفت: ما همیشه برای بازگشت به رباتیک برنامه ریزی کرده ایم و مسیری را با شرکت فیگور ای آی پیش رو می بینیم تا پتانسیل ربات های انسان نما با مدلهای چندوجهی بسیار توانمند را بررسی نماییم.
بر طبق این گزارش، اوپن ای آی قصد ندارد بطور مستقیم با سایر شرکت های رباتیک رقابت کند. در عوض، هدف آن توسعه فناوری هوش مصنوعی است که سایر سازندگان بتوانند آنرا در ربات های خود ادغام کنند.
هنوز مشخص نیست که آیا اوپن ای آی برای ایجاد سخت افزار رباتیک اقدام می کند. این چالشی است که در گذشته با آن روبرو بوده است. هم اکنون بنظر می رسد تمرکز بر روی استفاده از تخصص هوش مصنوعی برای بهبود عملکردهای رباتیک است.
همکاری اپل با اوپن ای آی
به گزارش رسانه های مختلف، شرکت اپل نیز با اوپن ای آی همکاری می کند تا بتواند فناوری ChatGPT را در سیستم عامل iOS 18 خود برای آیفون ها ادغام کند.
ادغام ChatGPT که یک هوش مصنوعی پیشرفته است که توسط اوپن ای آی تحت رهبری سم آلتمن توسعه یافته است، مقرر است انقلابی در نحوه درک و پاسخگویی سیری(Siri) به سوالات پیچیده بوجود آورد.
این همکاری که پیش بینی می شود در کنفرانس جهانی توسعه دهندگان امسال اپل(WWDC) بطور رسمی اعلام گردد، چندین ماه است که در حال انجام می باشد و با چالش های داخلی و مقاومت هر دو شرکت در خصوص انتشار خبر آن مواجه بوده است.




منبع:

1403/03/14
15:46:32
5.0 / 5
226
تگهای خبر: آموزش , تكنولوژی , تولید , شركت
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۴ بعلاوه ۵
مطب نما
matabnama.ir - حقوق مادی و معنوی سایت مطب نما محفوظ است

مطب نما

نزدیکترین مطب به شما