رئیس پژوهشگاه مالی و پولی مطرح كرد

عدم شكل گیری ارتباط مناسب بین دانشگاه و صنعت، اعطای جایزه مدیریت استراتژیك

عدم شكل گیری ارتباط مناسب بین دانشگاه و صنعت، اعطای جایزه مدیریت استراتژیك به گزارش مطب نما رئیس پژوهشكده پولی و مالی با تاكید بر اینكه عدم شكل گیری ارتباط مناسب دانشگاه و صنعت به یك مسئله عمومی تبدیل گشته است، اظهار داشت: كسب و كار به سیاست گذاری و عرضه راهكار از جانب دانشگاهیان نیاز دارد. برخی رشته ها مانند مدیریت و كسب و كار ارتباط بهتری با صنعت برقرار كرده اند اما صنعت باید در جهت مدلهای مورد استفاده از دانشگاه الهام گیرد.



به گزارش مطب نما به نقل از ایسنا، دكتر علی دیواندری امروز در نشست مطبوعاتی "پنجمین كنفرانس بین المللی مدیریت استراتژیك" كه در دانشكده مدیریت دانشگاه تهران برگزار شد، با اشاره به اینكه هم اكنون خیلی از فعالیت های علمی این دانشگاه همچون همایش استراتژی در جهت حل مشكلات كشور بخصوص در حوزه اقتصاد است، اظهار داشت: استراتژی های در حوزه كسب و كار راهگشای اقتصاد كشور است، از این رو باید سیاست های لازم برای فعال بودن بنگاه های اقتصادی ایجاد شود.

رئیس كنفرانس مدیریت استراتژیك با اشاره به اینكه بهره مندی اندیشمندان دانشگاه از دانش روز، تصریح كرد: در پنجمین همایش مدیریت استراتژی اندیشمندان، محققان، دانشجویان، علاقه مندان، صاحبان صنایع و مدیران صنعت حضور دارند تا هر قشر بتواند از تجربه های دیگری بهره مند شود.

دیواندری اظهار نمود: مخاطبان كنفرانس فوق استادان، اعضای هیأت علمی و مدیران ارشد، مدیران استراتژیك شركت ها مدیران مالی و بازاریابی توسعه كسب و كار هستند.

وی همینطور درباره محورهای كنفرانس فوق هم اظهار داشت: تفكر استراتژیك در سطح علمی و منطقه ای، رقابت میان شركت ها و توانمندی های استراتژیك و حوزه مسئولیت اجتماعی در این همایش مورد توجه قرار می گیرد.

به گفته دیواندری، همایش فوق در ایام ۱۴ و ۱۵ اسفندماه، روز اول در سالن همایش های صدا و سیما و روز دوم در دانشكده مدیریت دانشگاه تهران برگزار می گردد.

رئیس پژوهشكده مالی و پولی با اشاره به دوزبانه بودن برگزاری همایش فوق، اشاره كرد: ۳۹ نفر از اعضای هیأت علمی و محققان تهران، شریف شهید بهشتی و برخی دیگر از دانشگاه های داخل و خارج از كشور در این همایش سخنرانی می كنند. همینطور از میان ۳۰۰ مقاله ارسال شده، ۱۰۵ مورد توسط دبیر خانه پذیرفته شد كه به سبب محدودیت های زمانی و مكانی ۱۳ مقاله در این همایش عرضه می شود.

وی از برگزاری سه پنل در این همایش اطلاع داد و اظهار داشت: پنل های همایش در حوزه های بازار سرمایه، استارتاپ و خودرو تشكیل می شود.

رئیس پژوهشكده پولی و بانكی با اشاره به ایجاد نوآوری در پنجمین همایش مدیریت استراتژیك تاكید كرد: برای نخستین بار در این رویداد به شركت هایی كه رتبه برتر در ارزیابی ها را بدست آوردند، جایزه ملی استراتژی در سطوح مختلف اهدا می شود و در نهایت شركت ها به جامعه معرفی می گردند.

دیواندری با اشاره به اینكه ارتباط صنعت و دانشگاه امروز به یك مسئله عمومی تبدیل گشته است، اظهار داشت: متأسفانه امروزه این ارتباط كمتر است كه باید با تقویت این ارتباط صنعت از مدلهای علمی دانشگاه ها استفاده كنند و از آن در تولید محصولات خود الهام بگیرند، ضمن اینكه صنعت هم دنبال ایده های نوآورانه دانشگاه ها هستند و باید این نیاز آنها هم برآورده شود.

وی درانتها اظهار داشت: برخی رشته ها مانند مدیریت و كسب و كار ارتباط بهتری با صنعت برقرار كرده اند اما صنعت باید در جهت مدلهای مورد استفاده از دانشگاه الهام گیرد.

در ادامه این نشست، دكتر علی حیدری، دبیر علمی پنجمین كنفرانس بین المللی مدیریت استراتژیك اظهار نمود: این همایش از سال ۹۲ فعالیت خویش را آغاز نموده است. در واقع برگزاری كنفرانس بین المللی برای دانشگاه ها چالش بسیاری دارد اما امسال پنجمین دوره این همایش بر مبنای لزوم ها برگزار می گردد.

عضو هیأت علمی دانشگاه تهران با اشاره به انجام نوآوری در پنجمین دوره همایش مدیریت استراتژیك تصریح كرد: این همایش با تمركز بر بازار سرمایه در جهت فراهم كردن زمینه كسب و كار حركت می كند.

حیدری با اشاره به اهمیت استراتژی برای استارتاپ ها در كشور اشاره كرد: شكل گیری شركت های نوپا اهمیت بسیاری دارد، از این رو باید زمینه های رشد استارتاپ ها در كشور فراهم گردد.

به گفته وی، استراتژی تأمین در صنعت خودرو كه یكی از چالش های اساسی است كه در این همایش مورد تاكید قرار می گیرد.

دبیر همایش مدیریت استراتژی اظهار داشت: امسال برای نخستین بار جایزه ای در سطوح مختلف برای بهبود ارتباط صنعت و دانشگاه به شركت ها اهدا می شود.

حیدری با اشاره به اینكه دانشگاه و صنعت باید از تجارب یكدیگر بهره مند شوند، اضافه كرد: در كنفرانس مدیریت استراتژیك چالش ها و مشكلات حوزه كسب و كار مطرح می شود تا دانشگاهیان علاوه بر كسب ایده از اهالی صنعت راهكارهای مناسب برای حل مشكلات عرضه كنند.

همچنین دكتر نادر سید كلالی، دبیر اجرایی كنفرانس مدیریت استراژیك در ادامه مراسم درباره اهدای جایزه به شركت های فعال اظهار داشت: جایزه بر مبنای شاخص های مختلف استراتژی، قابلیت، مزیت و عملكرد طرح ریزی شده است.

وی اضافه كرد: با ارزیابی و مقایسه شركت ها، شركت های هماهنگ با شاخص های مورد نظر، انتخاب و به جامعه معرفی می شود.

دبیر اجرایی كنفرانس مدیریت استراتژیك با اشاره به اینكه جایزه بر مبنای طرح های ملی استراتژیك طراحی شده است، اظهار نمود: باوجود ثبت نام بیشتر از یكصد شركت به سبب محدودیت های بسیار زمانی تنها ۱۰ شركت انتخاب شدند.

به گفته سید كلالی، جایزه سطوح مختلفی دارد؛ برنزین استراتیپوس، سیمین استراتیپوس، گلد استراتیپوس و الماس استراتیپوس به ترتیب از پایین ترین تا بالاترین سطوح جایزه هستند.

وی اشاره كرد: انتخاب شركت ها در هر سطح ارزیابی می شود و امكان دارد در یك ردیف چند شركت هم قرار داشته باشند.




1397/12/07
20:09:27
5.0 / 5
75
تگهای خبر: تولید , محصولات , محققان
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۶ بعلاوه ۵
مطب نما
matabnama.ir - حقوق مادی و معنوی سایت مطب نما محفوظ است

مطب نما

نزدیکترین مطب به شما